L’Elisabet Arumí, professora de primària de la nostra escola va tenir l’oportunitat de fer turisme pedagògic a diverses escoles d’Holanda gràcies al programa Mentoratge i Identitat Docent (MID). En aquesta estada la van acompanyar l’Isaac i l’Àngel, coordinadors de la UVic. Totes les escoles eren internacionals, ja que van anar a visitar alumnes universitaris del doble grau educació infantil i educació primària en anglès que estan fent les seves pràctiques allà.
Van visitar:
- IKC De Eglantier Voorhof (DELFT)
- International education – SALTO Eindhoven i Home – International School Eindhoven (Eindhoven)
- HSV foundation – De Haagsche schoolvereeniging a The Hague.
ASPECTES A DESTACAR DE L’ESTADA
L’estada va enriquidora perquè alguns dels alumnes en pràctiques allà eren exalumnes de FEDAC Vic i van poder contrastar opinions sobre com veien l’educació. Alguns dels aspectes que van destacar de l’estada són:
- Que l’educació juga un paper important en els dos països tot i alguns matisos.
- Com atenen la diversitat a les escoles, ja que en tenen molta i juga un paper clau en l’educació el com s’afronta. No obstant va poder observar que als Països Baixos parteixen d’un model que no és tan inclusiu com el d’aquí.
- És una societat diferent de la nostra, són més tranquils i no són tan oberts i això s’observa en la relació amb els altres.
TURISME PEDAGÒGIC DE DELFT A FEDAC VIC
Fruit de l’estada als Països Baixos, en concret a l’escola de Delft, les mestres van mostrar molt d’interès a saber com treballem l’educació i el nostre projecte educatiu avuixdemà i van demanar poder venir a fer una estada de turisme pedagògic. El 16 de març van venir la directora i una mestra de l’escola IKC De Eglantier Voorhof per conèixer la nostra escola.
De les coses que van destacar de la seva estada:
- Van mostrar molt interès i una proposta molt interessant vers el nou Batxillerat professionalitzador que s’iniciarà a FEDAC Vic el pròxim curs.
- Com atenem la diversitat a les aules i la integració de l’alumnat nouvingut.
- Els espais de la nostra escola i la llum que tenim. Com utilitzem per a treballar vidres, parets traient el màxim partit d’aquests. I que és una escola amb espais acollidors que veuen que l’alumnat s’hi sent a gust.
- El dinamisme de l’etapa d’educació infantil i com, en tenir vidrieres a tot arreu, els alumnes presten atenció a la mestra.
- El bon clima i ordre amb el volum tan gran que tenim d’alumnat.
- El projecte de LEM i Tutopia els van fascinar. Totes dues coneixien Franklin Covey, però no sabien que es podia aplicar a les aules. Se’ls va explicar com es va integrant a mesura que els alumnes es fan grans.
- Van valorar molt positivament el nivell d’anglès del professorat. Van dir que a vegades es té una mala concepció de com es parla l’anglès aquí i van veure que el professorat dominava molt bé la llengua.
- El punt fluix és que hem de seguir treballant de valent de la llengua anglesa. Per societat la desconsiderem i tant els mestres, com els alumnes amb la visita que vam rebre (perquè elles van interactuar amb els nostres alumnes) vam veure la necessitat de potenciar encara més l’anglès.El turisme va ser molt enriquidor en els dos països i per les dues escoles i fruit d’aquestes s’estan plantejant possibles nous projectes cara el pròxim curs.
El turisme va ser molt enriquidor en els dos països i per les dues escoles i fruit d’aquestes s’estan plantejant possibles nous projectes cara el pròxim curs.