Pare Coll, 15 - 08500 Vic

938 893 351

Creació i desenvolupament de Rubio Clotet

Creació i desenvolupament de Rubio Clotet

El divendres 17 de novembre els fundadors de l’empresa Rubio Clotet, Enric Rubio i Humbert Clotet, ens van visitar per explicar en primera persona la creació i desenvolupament de la seva empresa. 

Inicialment, ens van exposar alguns dels seus projectes a través de vídeos que ells mateixos havien creat. Entre altres projectes, han fet les campanyes publicitàries de l’Abacus, han assessorat algunes empreses i porten les xarxes socials d’algunes institucions. 

Aquesta empresa, centrada inicialment en la publicitat i la comunicació eficaç, ha evolucionat a una submarca orientada a l’organització d’esdeveniments; una oportunitat que han aprofitat amb la flexibilitat del desconfinament i els canvis postcovid. Un exemple exitós d’aquesta submarca de l’empresa va ser l’organització d’algunes de les activitats del Saló de l’Ensenyament. 

A l’hora de crear una empresa van recalcar la importància d’una teoria de Simon Cirik anomenada Golden Circle. Aquest enfocament suggereix que, per tenir èxit, és crucial començar amb la pregunta de per què ofereixes aquest servei (Why), seguida de com l’ofereixes (How) i finalment què ofereixes (What).

A més, van abordar dilemes rellevants per a qualsevol emprenedor, com la decisió entre seguir les passions personals i buscar la rendibilitat econòmica. Van plantejar dualitat entre allò que ens apassiona i allò que pot generar ingressos, considerant que la clau pot residir en trobar un equilibri satisfactori. El terme que defineix aquest equilibri s’anomena Ikigai, un concepte japonès que combina allò que ens agrada, amb el que el món necessita, amb el que et poden pagar i el que tens facilitat per fer.

En aquesta exploració empresarial, van destacar la importància cabdal de les xarxes socials en l’actualitat i subratllen la diferència crucial entre ser un líder i ser simplement un cap. Per a ells, liderar implica inspirar i motivar, no simplement donar ordres. 

Un altre aspecte essencial que van recalcar és la delegació, insistint en la necessitat de confiar en altres i no sacrificar la qualitat del servei per estalviar diners. La satisfacció del client és posada al davant dels aspectes purament econòmics. 

Finalment, van abordar la importància de començar una empresa amb un company, ja que aquesta dinàmica pot proporcionar suport mutu i augmentar les probabilitats d’èxit en el món empresarial. 

Concloem que la xerrada de Rubio Clotet ens va aportar motivació, ganes i tranquil·litat a l’hora d’emprendre en qualsevol idea de negoci o creació i desenvolupament d’una empresa. Ens van animar a provar i no quedar-nos parats si tenim alguna idea, ja que emprendre és una oportunitat i no una limitació com pensa molta gent.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website