Pare Coll, 15 - 08500 Vic

938 893 351

Com treballem la robòtica a FEDAC Vic?

Com treballem la robòtica a FEDAC Vic?

Aquest projecte s’endinsa en la tecnologia i la robòtica, treballant vocabulari específic i conceptes com les màquines simples (politja, engranatge, eix, palanca) i les complexes. També es posa èmfasi en les energies renovables, com la solar, hidràulica i eòlica, amb experiments per entendre-les millor.

Els infants comencen explorant peces de Lego de manera lliure i després construeixen robots amb l’SPIKE Essencial, iniciant-se en la programació. Per acabar d’interioritzar aquests conceptes s’han dut a terme unes sessions a la Farinera. Finalment, dissenyen robots per al repte de la First Lego League. Al llarg del projecte, es creen murals que recullen el procés: presentació del repte, idees, descripció del robot, i aprenentatges.

El projecte culmina amb una exposició davant les famílies, companys i un jurat especialitzat que decideix qui participa en la First Lego League. Els objectius inclouen comprendre i seguir instruccions, aplicar la lògica i la geometria en la construcció, utilitzar recursos tecnològics amb eficàcia, desenvolupar habilitats manuals i creativitat, treballar en equip i produir textos descriptius i instructius.

A FEDAC Vic treballar el pensament computacional forma part de la nostra línia pedagògica d’escola, ja que ajuda a l’alumnat a:

  • Fomentar la creativitat i la innovació, i això ens agrada perquè l’alumne es formula preguntes per arribar a una solució a través de diferents camins que ajudaran al seu desenvolupament
  • Relacionar-se entre iguals, ja que la majoria de pràctiques són grupals i es treballa la cohesió de grup per poder arribar a un bon resultat final, havent d’escoltar les diferents opinions, valorar-les i tenir una visió crítica amb arguments.
  • Desenvolupa la paciència, molt necessària en la societat actual, ja que l’exercici de l’assaig error és el dia a dia en aquestes pràctiques i han de ser capaços de seguir lluitant per assolir l’objectiu marcat, amb la qual cosa ens permet també treballar la constància.
  • Desenvolupar confiança en les habilitats digitals des del punt de vista de ser creadors d’objectes tecnològics i no només consumidors.
  • Obrir portes a un nou futur laboral, ja que actualment hi ha una variada oferta d’opcions laborals relacionades amb el pensament computacionals i nosaltres lluitem per crear alumnes competents globalment.
CreaEscola Quality Certificate for Education Website