Pare Coll, 15 - 08500 Vic

938 893 351

L'espai familiar a l'escola!

L'espai familiar a l'escola!

Els tres primers anys de vida són una etapa decisiva pequè és en aquest temps, que es construeixen les bases del creixement i desenvolupament, del vincle, de la salut emocional i de la manera com l’infant descobrirà el món.

Per això, des de l’Ajuntament de Vic s’ha creat l’Espai Familiar a la ciutat de Vic, un servei públic, educatiu i social que acompanya als infants i famílies en la criança i desenvolupament durant aquest periode de vida, dels 0-3 anys. Un espai per viure amb seguretat i suport aquesta etapa, on a partir del joc i la relació entre els infants i famílies, permet compartir experiències i on infants i adults, poder créixer i aprendre junts acompanyats de les educadores que el dinamitzen.

Al llarg d’aquest curs, des de l’Espai Familiar han iniciat la col·laboració amb diferents escoles de la ciutat, per donar a conèixer el projecte i arribar a més famílies que tinguin la inquietud de cuidar els seus fills i filles amb aquesta mirada de creixement conjunt. Finalment, amb molta il·lusió, podem dir que el projecte s’ha fet realitat a la nostra escola! 

Des de l’inici d’aquest mes de maig fins a finals de juny, els divendres a la tarda i durant una hora i mitja, diferents famílies de l’escola i altres que s’incorporaran el curs vinent com a alumnes de I3,  han començat a viure aquesta experiència tant enriquidora per a tots, a l’espai BAM d’Infantil amb els seus fills d’entre 0 i 3 anys. 

La Fatima i l’Ariadna, educadores de l’Espai Familiar, són les que amb molta cura i delicadesa, preparen l’ambient i materials de joc, acullen a infants i adults, ajuden a crear vincles i coneixença entre les diferents famílies i dinamitzen aquest espai on s’esdevenen dinàmiques excepcionals. Durant una hora i mitja, pares i fills juguen junts, allunyats de les pantalles i centrats en les propostes que s’ofereixen, interaccionant amb altres famílies i creant rutines que seran bàsiques per ajudar als infants en el seu desenvolupament. 

Aquest espai és una oportunitat per a infants i famílies en molts aspectes, però un dels més interessants, és l’adaptació i descoberta d’un entorn que a partir del setembre en formaran part perquè s’incorporan a l3 com a alumnes de la nostra escola. Gràcies per deixar-nos formar part d’aquest projecte i gràcies a les 12 famílies que s’hi han apuntat! Desitgem que l’any vinent sigui possible seguir-lo portant a l’escola des de l’inici del curs!