Les primeres vegades són sempre especials. La primera excursió, el primer viatge amb autocar amb els companys i companyes, el primer esmorzar compartit fora de l’escola…
El divendres passat els infants d’I3 van viure una jornada plena d’emocions amb la seva primera sortida escolar: una visita a la granja.
Durant tot el trimestre, a l’aula hem estat treballant el projecte de la granja, descobrint els animals que hi viuen, les seves característiques, què mengen, com es desplacen i quin paper tenen dins l’entorn rural. A través de contes, cançons, jocs i activitats manipulatives, els infants han anat construint nous aprenentatges des de la curiositat i l’experimentació.
La sortida ha estat una oportunitat única per donar sentit i realitat a tot allò treballat a l’aula. Poder veure de ben a prop les gallines, els conills, les ovelles o els gats ha convertit els aprenentatges en una experiència vivencial i significativa. Els infants han observat, preguntat, escoltat i compartit descobertes amb gran entusiasme.
Més enllà dels continguts treballats, aquestes experiències tenen un gran valor pedagògic. Les sortides afavoreixen l’autonomia, la convivència, la descoberta de l’entorn i l’aprenentatge a través de l’experiència directa. També potencien la capacitat d’observació, el llenguatge i els vincles entre iguals, tot convertint els infants en protagonistes actius del seu propi aprenentatge.
Sens dubte, ha estat una primera excursió plena d’emocions, descobertes i moments compartits que recordarem amb molta il·lusió.


25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola